
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,139
بررسی رابطه مشکلات خواندن با انگیزه پیشرفت و عزت نفس در دانش آموزان مقطع ابتدایی
دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 98 - 114
1- کارشناسی ارشد مشاوره خانواده ، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2- کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ، موسسه آموزش عالی کرمان
3- کارشناسی ارشد مشاوره خانواده ، موسسه غیرانتفاعی صفاهان اصفهان
چکیده :
خواندن به عنوان يكي از عمده ترين روشهای كسب معلومات و دانش، بنیادی ترين حوزۀ يادگیری است و چنانچه مشكلات خواندن در دانش آموزان درمان نشود، به فراگیری دانش در دانش آموزان مبتلا به اين اختلال لطمه وارد مي شود. يكي از شايعترين انواع اختلالهای يادگیری، اختلال خواندن (نارساخوانی) است که با نقص در توانايي برای شناخت واژه ها، خواندن كند و نادرست و درک ضعیف در غیاب هوش پايین يا نقص ذهني قابل ملاحظه مشخص مي شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مشکلات خواندن با انگیزه پیشرفت و عزت نفس در دانش آموزان مقطع ابتدایی و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشکلات خواندن در دانش آموزان بیش از سایر مشکلات اختصاصی یادگیری در حوزههای گوناگون باعث کاهش انگیزه و عزت نفس آنان برای ادامه تحصیل و پیشرفت می شود.
کلمات کلیدی :
- 422
- 18
- 1402/02/16
- 1402/03/14
- 1402/05/25