
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,363
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 360 - 376
1- کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان قزوین
2- کاردانی ادبیات فارسی ، دانشگاه آزاد سیرجان
3- کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه آزاد تاکستان
چکیده :
اختلالات یادگیری ، اصطلاحی مادر برای طیف گسترده ای از مشکلات یادگیری است که وجود این اختلال در دانش آموزان منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و بروز مشکلات رفتاری در آنها می شود. برخورداری از مهارت های اجتماعی و ارتباطات ثمر بخش برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. مهارت اجتماعی ، مجموعه رفتارهای آموخته شده ای است که دانش آموزان را قادر می سازد تا با دیگران رابطه اثربخش داشته و از واکنش های نامعقول اجتماعی خودداری کنند . پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر بهبود مشکلات رفتاری دانش آموزان با اختلال یادگیری و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان با اختلال یادگیری ، در سلامت رفتاری و اجتماعی آنها نقش بسزایی را ایفا می نماید و به آنان کمک می کند تا با سایر انسانهای جامعه، فرهنگ و محیط خود مثبت و سازگارانه عمل کنند.
کلمات کلیدی :
- 380
- 30
- 1402/02/13
- 1402/03/13
- 1402/04/24