
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,372
بررسی روش های نوین و جدید تدریس بر عملکرد و یادگیری دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 243 - 259
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک تهران شمال
2- کارشناسی روانشناسی بالینی ، دانشگاه فرهنگیان
3- کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور آستارا
چکیده :
امروزه هدف از تعلیم و تربیت تنها انتقال فرهنگ و تجربه به نسل جدید نیست. بلکه رسالت نظام هاي آموزشی را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها دانسته اند. نقش مهم آموزش و پرورش، افزایش ظرفیت دانش آموزان برای رشد و نمو فردی، اجتماعی و یادگیری درسی است، که این مهم از طریق فرآیند تدریس معلمان حاصل می شود . تدريس فعاليتي است كه در كانون و نقطه تلاقي همه عناصر آموزشي قرار دارد و مهمترين عملكرد معلم در كلاس درس محسوب مي شود كه زمينه را براي يادگيري فراهم مي سازد . پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های نوین و جدید تدریس بر عملکرد و یادگیری دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است . یافته های پژوهش به بیان و توضیح مراحل و کاربرد نمونه هایی از روش های نوین تدریس مانند حل مسئله ، تفکر استقرائی ، یادسپاری و .... می پردازد . بکارگیری این روش های نوین تدریس و دانش آموز محور باعث ارتقا سطح یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می شود .
کلمات کلیدی :
- 427
- 21
- 1402/02/07
- 1402/03/06
- 1402/04/24