ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی روش های نوین و جدید تدریس بر عملکرد و یادگیری دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 243 - 259
نویسندگان : کتایون قربان نیا* 1 ، نرگس نوروزرجبی 2 ، سولماز اللهیاری ینگجه 3

1 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیک تهران شمال

2 کارشناسی روانشناسی بالینی ، دانشگاه فرهنگیان

3 کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور آستارا

چکیده :
امروزه هدف از تعلیم و تربیت تنها انتقال فرهنگ و تجربه به نسل جدید نیست. بلکه رسالت نظام هاي آموزشی را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرش ها شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها دانسته اند. نقش مهم آموزش و پرورش، افزایش ظرفیت دانش آموزان برای رشد و نمو فردی، اجتماعی و یادگیری درسی است، که این مهم از طریق فرآیند تدریس معلمان حاصل می شود . تدريس فعاليتي است كه در كانون و نقطه تلاقي همه عناصر آموزشي قرار دارد و مهمترين عملكرد معلم در كلاس درس محسوب مي شود كه زمينه را براي يادگيري فراهم مي سازد . پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های نوین و جدید تدریس بر عملکرد و یادگیری دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است . یافته های پژوهش به بیان و توضیح مراحل و کاربرد نمونه هایی از روش های نوین تدریس مانند حل مسئله ، تفکر استقرائی ، یادسپاری و .... می پردازد . بکارگیری این روش های نوین تدریس و دانش آموز محور باعث ارتقا سطح یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می شود .
کلمات کلیدی :
آموزش، روش تدریس، یادگیری، معلم، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !