
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,366
بررسی تأثیر بازی بر هوش هیجانی و یادگیری دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 143 - 159
1- کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت بازاریابی ، دانشگاه کردستان
2- کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی ، دانشگاه تبریز
3- کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی ، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
4- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه
چکیده :
در فرآیند آموزش و یادگیری عوامل متعددی دخیل هستند و محققان همواره برای بهبود و تسریع این فرآیند به دنبال راهکارهایی بوده اند. هوش هیجانی از جمله مهم ترین این عوامل هستند . هوش هیجانی مجموعه ای از قابلیتهای غیرشناختی است که توانایی فرد را در سازگاری با مقتضیات محیطی و فشارهای حاصله افزایش می دهد و عامل مؤثر و تعیین کننده در برآیندهای زندگی واقعی مانند موفقیت در مدرسه و تحصیل، موفقیت در شغل و روابط بین شخصی و به طورکلی در کنش وری سلامت است . از آنجا که بهترین یادگیری در دانش آموزان زمانی رخ میدهد که امکان مشارکت فعالانه و انجام بازی تعاملی را داشته باشند ، لذا بسیاری از آموزشهای تربیتی را می توان در خلال بازیها به دانش آموز نشان داد و به راحتی وی را در مسیر درست تربیت نمود . پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی بر هوش هیجانی و یادگیری دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که دانش آموزان از طریق بازی با تمرین زندگی آینده و فراگیری روابط انسانی و اجتماعی و همکاری در گروههای بازی میتوانند مهارت های هوش هیجانی خود را تقویت کنند. انجام انواع بازی ها با پرورش قدرت تحلیل و حل مساله, سرعت پردازش, افزایش توجه, تقویت حافظه فعال و ادراک دیداری به عنوان یک سیستم یادگیری نوین منجر به بهبود یادگیری در دانش آموزان می گردد.
کلمات کلیدی :
- 406
- 17
- 1402/01/24
- 1402/02/19
- 1402/04/24