ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تأثیر بازی بر هوش هیجانی و یادگیری دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 143 - 159
نویسندگان : عالمه خانمحمدی* 1، پروانه خانی 2، زهرا ذاکر خاتونی 3، زهرا درخشان 4
1- کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت بازاریابی ، دانشگاه کردستان
2- کارشناسی ارشد تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی ، دانشگاه تبریز
3- کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی ، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
4- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرلنگه
چکیده :
در فرآیند آموزش و یادگیری عوامل متعددی دخیل هستند و محققان همواره برای بهبود و تسریع این فرآیند به دنبال راهکارهایی بوده اند. هوش هیجانی از جمله مهم ترین این عوامل هستند . هوش هیجانی مجموعه ای از قابلیتهای غیرشناختی است که توانایی فرد را در سازگاری با مقتضیات محیطی و فشارهای حاصله افزایش می دهد و عامل مؤثر و تعیین کننده در برآیندهای زندگی واقعی مانند موفقیت در مدرسه و تحصیل، موفقیت در شغل و روابط بین شخصی و به طورکلی در کنش وری سلامت است . از آنجا که بهترین یادگیری در دانش آموزان زمانی رخ میدهد که امکان مشارکت فعالانه و انجام بازی تعاملی را داشته باشند ، لذا بسیاری از آموزشهای تربیتی را می توان در خلال بازیها به دانش آموز نشان داد و به راحتی وی را در مسیر درست تربیت نمود . پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی بر هوش هیجانی و یادگیری دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که دانش آموزان از طریق بازی با تمرین زندگی آینده و فراگیری روابط انسانی و اجتماعی و همکاری در گروه‌های بازی می‌توانند مهارت های هوش هیجانی خود را تقویت کنند. انجام انواع بازی ها با پرورش قدرت تحلیل و حل مساله, سرعت پردازش, افزایش توجه, تقویت حافظه فعال و ادراک دیداری به عنوان یک سیستم یادگیری نوین منجر به بهبود یادگیری در دانش آموزان می گردد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !