
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,358
بررسی عملکرد معلمان در زمینه تکلیف دهی و بازآموزی مؤثرتر و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 326 - 342
1- کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور مرکز لامرد
2- کارشناسی علوم تربیتی
3- کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان باهنر اصفهان مرکز شهید آیت نجف آباد
چکیده :
تکلیف درسی در نظام آموزشی و در برنامه ریزی های آموزشی در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بطوریکه بیشتر نتایج حاصل از یادگیری و فعالیت های آموزشی در چهارچوب مشق شب و تکلیف درسی انجام می پذیرد . تکلیف درسی به عنوان مجموعه ای از فعالیتهاي خارج از آموزشگاه، از مهمترین تدابیر براي تعمیق بخشیدن به یادگیري فراگیران به شمار میرود و نوع و کیفیت تکالیف تخصیص یافته به فراگیران، نسبت به وضعیت سنی، محیط زندگی، شرایط خانوادگی و زمان اجرا متفاوت است. پژوهش حاضر با هدف بررسی عملکرد معلمان در زمینه تکلیف دهی و بازآموزی مؤثرتر و تأثیر آن بر پیشرفت درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که شکل و نوع ارائه تکالیف توسط معلمان با توجه به آنکه مولفه هایی چون زمان ارائه، نیاز دانش آموزان و موضوع درس بر آن تاثیر گذار است ، بر یادگیري و پیشرفت تحصیلی موثر می باشد . در همین راستا در نظر گرفتن تکالیف مهارت محور برای دانش آموزان با پرهیز از حافظه محوری، باعث افزایش نشاط و شوق یادگیری، کاهش استرس مخرب ناشی از تکالیف سنتی، کاهش وزن کیف دانش آموزان و تقویت مهارت های زندگی در دانش آموزان شده و همچنین موجب تثبیت و توسعه یادگیری مادام العمر و بهبود عملکرد تحصیلی آنان می شود .
کلمات کلیدی :
- 429
- 23
- 1402/01/19
- 1402/02/11
- 1402/04/24