ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تأثیر رنگها بر روی یادگیری و آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 343 - 359
نویسندگان : نسرین کاظمی میرکی* 1 ، فاطمه وحیدی 2 ، کبری لک 3

1 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی ، دانشگاه آزاد واحد بندرعباس

2 کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

3 کارشناسی اقتصادنظری

چکیده :
همه اجسام در عالم طبیعت با رنگ هویت پیدا می کنند و همواره رنگها پیرامون بشر را احاطه کرده است و وی را تحت نفوذ خود در آورده است . در روانشناسی نوین رنگها تاثیر خاصی روحی و جسمی را در افراد باقی می گذارند و سرشار از نیرویی خارق العاده شناخته می شود که تاثیر آن بر روی انسان از طریق حواس پنجگانه می باشد . انسان با رنگ یک مکان درک از آن را به صورت انتزاعی به مغز می رساند و سپس آن مکان را در می یابد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رنگها بر روی یادگیری و آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از رنگ ها متناسب با ویژگی های هر کدام از آنها در کتاب های درسی ، فضای کلاس و حیاط مدرسه ، وسایل کمک آموزشی مورد استفاده در تدریس و حتی بکارگیری رنگهای متنوع در لباس های دانش آموزان منجر شده شرایط مناسب برای یادگیری دانش آموزان فراهم شود و با فعال کردن هر دو نیمکره مغز دانش آموزان و جلوگیری از کسالت و خستگی آنان در محیط مدرسه باعث ایجاد یادگیری عمیق و ثمربخش در دانش آموزان می گردد.
کلمات کلیدی :
دانش آموزان ابتدایی، رنگ ها، یادگیری، آموزش
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !