
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,395
-
تعداد نویسندگان7,074
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,064
-
درصد پذیرش39.2%
-
درصد عدم پذیرش60.8%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,344
بررسی تأثیر بازی های واجی بر عملکرد روخوانی و خواندن دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 287 - 296
1- کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور جهرم
چکیده :
خواندن به عنوان يكي از عمده ترين روشهای كسب معلومات و دانش، بنیادی ترين حوزۀ يادگیری است و چنانچه مشكلات خواندن در دانش آموزان درمان نشود، به فراگیری دانش در دانش آموزان مبتلا به اين اختلال لطمه وارد مي شود . يكي از شايعترين انواع اختلالهای يادگیری، اختلال خواندن (نارساخوانی) است که با نقص در توانايي برای شناخت واژه ها، خواندن كند و نادرست و درک ضعیف در غیاب هوش پايین يا نقص ذهني قابل ملاحظه مشخص مي شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی های واجی بر عملکرد روخوانی و خواندن دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از بازی های نرم افزاری شناختی می تواند رویکرد درمانی مؤثری در جهت بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان داشته باشد . بازيهاي واجی منجر به تحریک مشکلاتی از قبیل واج شناسی ، صرف و نحو و درک مطلب در دانش آموزان دارای اختلال خواندن شده و در نتیجه فرصت تکرار و تمرین و مهارت ورزی را به شکل بازی و سرگرمی در یک بسته آموزشی در خانه یا مدرسه برای دانش آموز فراهم می آورند و بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان مؤثر است .
کلمات کلیدی :
- 368
- 23
- 1402/01/17
- 1402/02/17
- 1402/04/24