ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی تأثیر بازی های واجی بر عملکرد روخوانی و خواندن دانش آموزان
دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 287 - 296
نویسندگان : مریم انواری* 1

1 کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ، دانشگاه پیام نور جهرم

چکیده :
خواندن به عنوان يكي از عمده ترين روشهای كسب معلومات و دانش، بنیادی ترين حوزۀ يادگیری است و چنانچه مشكلات خواندن در دانش آموزان درمان نشود، به فراگیری دانش در دانش آموزان مبتلا به اين اختلال لطمه وارد مي شود . يكي از شايعترين انواع اختلالهای يادگیری، اختلال خواندن (نارساخوانی) است که با نقص در توانايي برای شناخت واژه ها، خواندن كند و نادرست و درک ضعیف در غیاب هوش پايین يا نقص ذهني قابل ملاحظه مشخص مي شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی های واجی بر عملکرد روخوانی و خواندن دانش آموزان و به روش توصیفی و از نوع تحلیل محتوا انجام شده است . نتایج پژوهش حاکی از آن است که استفاده از بازی های نرم افزاری شناختی می تواند رویکرد درمانی مؤثری در جهت بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان نارساخوان داشته باشد . بازيهاي واجی منجر به تحریک مشکلاتی از قبیل واج شناسی ، صرف و نحو و درک مطلب در دانش آموزان دارای اختلال خواندن شده و در نتیجه فرصت تکرار و تمرین و مهارت ورزی را به شکل بازی و سرگرمی در یک بسته آموزشی در خانه یا مدرسه برای دانش آموز فراهم می آورند و بر بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان مؤثر است .
کلمات کلیدی :
بازی های واجی، دانش آموزان، عملکرد خواندن، روخوانی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !