
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات3,396
-
تعداد نویسندگان7,077
-
مقالات پذیرش شده1,331
-
مقالات رد شده2,065
-
درصد پذیرش39.19%
-
درصد عدم پذیرش60.81%
-
زمان پذیرش (روز)62
-
پایگاههای نمایه شده47
-
تعداد داوران127
-
تعداد مشاهده مقالات3,060,453
بررسی موانع تعامل اولیا با معلمان(با تأکید بر جایگاه معلم، والدین و مدیریت مدرسه)
دوره 2، شماره 11، اردیبهشت 98، صفحات 54 - 59
1- کارشناس ارشد علوم تربیتی ـ برنامه ریزی درسی مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صفاهان
2- عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
چکیده :
گام نخست فرآيند تربيت يا آموزش و پرورش عبارت است از برقراري رابطه و ارتباط؛ و گام پاياني آن عبارت است از اطمينان از قابل¬اعتماد بودن روابط و ارتباطات. ارتباط مؤثر و قوی بین خانه و مدرسه و افزایش مشارکت والدین امری ضروری است. همان طور که معلمان در امر آموزش مهـارت دارند، به دانش و مهـارت برقراری ارتبـاط مؤثر با والـدین نیز نیازمندند. این ارتباط دارای موانعی است که در همسوسازی روش¬های آموزشی خانه و مدرسه نقش دارد. هر ارتباطی، صرف نظر از قالب و شکل آن باید با برنامه¬ریزی انجام شود و به عنوان فرضی برای گسترش مشارکت والدین و در نهایت حمایت از یادگیری دانش¬آموزان مورد بهره¬برداری قرار گیرد. هر اندازه میـزان مشـارکت و تعـامل اولیای خانه و مدرسه، برای تأمین شـرایط مطلـوب آموزشـی و تربیتی دانش¬آموزان بیشتر شود و این تعامل در جهت همسویی و هماهنگی پیش برود، شاهد رشد کمی و کیفی آموزش دانش¬آموزان خواهیم بود. این پژوهش سعی دارد ضمن بازشناسی موانع تعامل بین اولیا با معلمان، به ارائه راهکارها و پیشنهادات کاربردی در جهت تقویت ارتباط خانه و مدرسه بپردازد.
کلمات کلیدی :