ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

بررسی عوامل مرتبط با افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر زنجان
دوره 6، شماره 68، بهمن 1402، صفحات 111 - 119
نویسندگان : مریم نقیلو* 1

1 کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

چکیده :
خودباوری یا اعتماد به نفس به انگلیسی Self-confidence یکی از ویژگی‌های روانی است که شخص در آن به ‌دلیل تجربه‌های قبلی، به توانایی‌ها و استعدادهای خود در موفقیت انجام کارها به‌طور موفقیت‌آمیز اعتماد و باور دارد. خصوصیت دارا بودن اعتمادِ به خویشتن، نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت و موفقیت فرد دارد. کودکانی ک اعتماد به نفس پایین دارند سرخورده و تحقیر می شوند و اگر به کودکان فرصتی داده بشود تا خود را نشان دهند اعتماد به نفسشان افزایش خواهد یافت. انسان موجودی اجتماعی و نیازمند ارتباط است و برای برقراری ارتباط خوب و موثر به اعتماد به نفس بالایی نیاز دارد، اعتماد به نفس یک نگرش مثبت است که باعث می شود فرد به توانایی های خود اعتماد کند و یکی از فضاهای موثر در میزان اعتماد به نفس فرزندان، فضای خانه و خانواده است. لذا با توجه به اهمیت اعتماد به نفس در مقاله حاضر که از نوع مروری می‌باشد و برای نگارش آن از کتب، مقالات و پایان نامه‌های معتبر موجود در حوزه مورد نظر استفاده شده است به بررسی این مورد پرداخته شد نتایج حاصله بیان داشت که عواملی چون :عوامل فردی:بهداشت روانی،انگیزشی و هویت واقعی و عوامل خانوادگی :تعداد فرزندان خانواده، تحصیلات، شغل والدین، موقعیت اجتماعی و... در روند افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر مستقیم دارد، زیرا اولین بستری که دانش اموزان در ان رشد پیدا می کنند خانواده است.
کلمات کلیدی :
اعتماد به نفس، عوامل فردی، خانه و خانواده
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !