ورود به صفحه کاربری

karbari2

ثبت نام

ثبت نام

صفر تا صد چاپ کتاب شما

 

 

 

روانشناسی

اثربخشی بازی بر ارتقا یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان مقطع دبستان
دوره 7، شماره 71، اردیبهشت 1403، صفحات 64 - 69
نویسندگان : مریم آزادی خوی 1 ، معصومه آزادی 2 ، محمد حسین اژدری زاده 3 ، محمد باوی 4 ، لیلا توانایی* 5

1 کارشناس آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان امیدیه، خوزستان، ایران

2 استادیار دانشگاه فرهنگیان، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان، ایران

3 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم، آموزش و پرورش اهواز، خوزستان، ایران

4 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم، آموزش و پرورش اهواز، خوزستان، ایران

5 استادیار گروه شیمی، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان، خوزستان، ایران

چکیده :
دانش آموزان آموزش های خود را از طریق بازی ها در طول دوره ی رشد در سنین دبستان به دست می آورند. ریاضیات یکی از دروس مهم و اساسی مقطع دبستان است که متاسفانه با افت تحصیلی و نگرش منفی دانش آموزان روبرو بوده است. بنابراین اگر معلمان در غنی سازی محیط آموزش و طراحی بازی های هدفمند اقدام کنند، در رشد و بهبود یادگیری دانش آموزان، موثرتر خواهند بود. اثربخشی بازی بر ارتقا یادگیری، افزایش روحیه همدلی و عزت نفس، ایجاد رقابتی سازنده، افزایش حس رضایت مندی دانش آموزان مقطع دبستان مفاهیم ریاضی از فواید سبک آموزشی بازی محور ارائه شده در این مقاله می باشد. در این پروژه و بازی ارائه شده هرچه محاسبات ضرب و تقسیم متنوع تر و کارت های چاپ شده، رنگی یا به کمک دبیر هنر به صورت تلفیق دروس ریاضی و هنر نقاشی شده توسط خود دانش آموزان با خلاقیت بهتر و بیشتری طراحی شوند، بازی برای خود دانش آموزان جذاب تر خواهد بود.
کلمات کلیدی :
سبک بازی، ارتقا یادگیری، بازی آموزشی، دبستان، ریاضی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !