بررسی نقش تکنولوژی و فناوری بر عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان
دوره 6، شماره 64، مهر 1402، صفحات 37 - 55
نویسندگان : طاهره منوچهری * و فاطمه دانشمند و صغری جوکاری منفرد
چکیده :
هدف از این مقاله بررسی اهمیت تکنولوژی و فناوری در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش اموزان می باشد که یه روش کتابخانه ای انجام شده است. فناوری اطلاعات رویکرد جدیدی را در حوزه ی برنامه ریزی، آموزش، اجرا و ارزشیابی فراهم نموده است و با حذف فواصل مکانی و محدیدیت های زمانی به عنوان یک کاتالیزور بهبود کیفیت تجربه آموزشی را امکان پذیر می سازد. جهان پس از گذار از انقلاب هاي مختلف شاهد انقلاب اطلاعاتي و فناوري ارتباطات بوده است كه در آن منبع ارزشمند خلق ثروت، درآمد و قدرت، دانش است و اهميت يافتن روزافزون آن در عصر دانايي موجب شكل گيري اقتصاد دانش محور شده است. در علم و دانش كنوني، آنچه سرعت تغييرش بيش از همه است، تكنولوژي است.
هدف از این مقاله بررسی اهمیت تکنولوژی و فناوری در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش اموزان می باشد که یه روش کتابخانه ای انجام شده است. فناوری اطلاعات رویکرد جدیدی را در حوزه ی برنامه ریزی، آموزش، اجرا و ارزشیابی فراهم نموده است و با حذف فواصل مکانی و محدیدیت های زمانی به عنوان یک کاتالیزور بهبود کیفیت تجربه آموزشی را امکان پذیر می سازد. جهان پس از گذار از انقلاب هاي مختلف شاهد انقلاب اطلاعاتي و فناوري ارتباطات بوده است كه در آن منبع ارزشمند خلق ثروت، درآمد و قدرت، دانش است و اهميت يافتن روزافزون آن در عصر دانايي موجب شكل گيري اقتصاد دانش محور شده است. در علم و دانش كنوني، آنچه سرعت تغييرش بيش از همه است، تكنولوژي است.
کلمات کلیدی :
فناوری نوین، پیشبرد، یادگیری، دانش آموزان
فناوری نوین، پیشبرد، یادگیری، دانش آموزان
مشاهده مقاله
264
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۱ تیر ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۱ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۰۲ آبان ۱۴۰۲