بررسی و مقایسه امنیت روانشناختی با تعهد سازمانی کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد
دوره 4، شماره 45، اسفند 1400، صفحات 165 - 158
نویسندگان : محمد نوراحمدی و مجید کرامتی مقدم * و مهدی نوراحمدی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه امنیت روانشناختی با تعهد سازمانی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد به مرحله اجرا درآمد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری این ادارات جمعاً 620 نفر میباشند. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 242 نفر (27 نفر زن و 215 نفر مرد) تعیین شد و با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای نسبی پرسش نامهها در بین نمونه مشخص شده توزیع و تکمیل گردید. ابزار گردآوری دادهها شامل: پرسش نامه امنیت روانی مازلو(1952) و پرسش نامه تعهد سازمانی آلن و مایر(1990) بودند که اطلاعات تحقیق با استفاده از نرم افزار spss و با روش همبستگی و رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که: بین امنیت روانشناختی با تعهد سازمانی رابطه معناداری در سطح (001/0>p) وجود دارد.
این پژوهش با هدف بررسی رابطه امنیت روانشناختی با تعهد سازمانی در بین کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد به مرحله اجرا درآمد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان اداری این ادارات جمعاً 620 نفر میباشند. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه 242 نفر (27 نفر زن و 215 نفر مرد) تعیین شد و با روش نمونه گیری تصادفی طبقهای نسبی پرسش نامهها در بین نمونه مشخص شده توزیع و تکمیل گردید. ابزار گردآوری دادهها شامل: پرسش نامه امنیت روانی مازلو(1952) و پرسش نامه تعهد سازمانی آلن و مایر(1990) بودند که اطلاعات تحقیق با استفاده از نرم افزار spss و با روش همبستگی و رگرسیون تجزیه و تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که: بین امنیت روانشناختی با تعهد سازمانی رابطه معناداری در سطح (001/0>p) وجود دارد.
کلمات کلیدی :
امنیت روانشناختی، تعهد سازمانی، آموزش و پرورش،
امنیت روانشناختی، تعهد سازمانی، آموزش و پرورش،
مشاهده مقاله
556
دانلود
0