آسیب شناسی عدم مشارکت اولیا در فعالیت های فرهنگی و هنری نسبت به میزان خلاقیت دانش آموزان در دوران کرونا (مطالعه موردی مدارس ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس)
دوره 5، شماره 47، اردیبهشت 1401، صفحات 34 - 25
نویسندگان : بابک دهقانی * و فرشته احترامی و سیما صابر صلغی
چکیده :
پژوهش حاضر در پي شناسايي آسیب های ناشی از عدم مشارکت اولیا در فعالیت های فرهنگی و هنری نسبت به میزان خلاقیت دانش آموزان در دوران کرونا (مطالعه موردی مدارس ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس) بودند. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي بود. نمونه پژوهش شامل 150 نفر از والدين و آموزگاران رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بودند. روش نمونه گيري طبقه اي تصادفي بوده به علاوه از پرسشنامه محقق ساخته روايي و پايايي سنجي شده استفاده شده است. داده ها به دو شيوه توصيفي و استنباطي، تحليل آماري شدند. در فرهنگ خانواده برحسب متغير ناحيه، اقتصاد خانواده برحسب متغير ناحيه، مشکلات خانوادگي برحسب متغير ناحيه و تاثير رعايت علايق دانش آموزان برحسب متغير چندمين فرزند خانواده (برتري فرزند دوم و اول)، تفاوت معنادار وجود داشته است.
پژوهش حاضر در پي شناسايي آسیب های ناشی از عدم مشارکت اولیا در فعالیت های فرهنگی و هنری نسبت به میزان خلاقیت دانش آموزان در دوران کرونا (مطالعه موردی مدارس ابتدایی ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس) بودند. روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي بود. نمونه پژوهش شامل 150 نفر از والدين و آموزگاران رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بودند. روش نمونه گيري طبقه اي تصادفي بوده به علاوه از پرسشنامه محقق ساخته روايي و پايايي سنجي شده استفاده شده است. داده ها به دو شيوه توصيفي و استنباطي، تحليل آماري شدند. در فرهنگ خانواده برحسب متغير ناحيه، اقتصاد خانواده برحسب متغير ناحيه، مشکلات خانوادگي برحسب متغير ناحيه و تاثير رعايت علايق دانش آموزان برحسب متغير چندمين فرزند خانواده (برتري فرزند دوم و اول)، تفاوت معنادار وجود داشته است.
کلمات کلیدی :
آسیب شناسی، اولیا، فرهنگی و هنری، خلاقیت، دانش آموزان، کرونا
آسیب شناسی، اولیا، فرهنگی و هنری، خلاقیت، دانش آموزان، کرونا
مشاهده مقاله
521
دانلود
0