نوآوری در مدیریت آموزشی به منظور یادگیری مشارکتی دانش آموزان
دوره 7، شماره 70، فروردین 1403، صفحات 67 - 74
نویسندگان : راضیه باقرزاده و رضا حمدان و معصومه آزادی و لیلا توانایی *
چکیده :
آموزش و پرورش نقش موثری در توسعه همه جانبه کشور دارد. با رشد تحقیقات در زمینه تعمق یادگیری، در سال های اخیر در نظام آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی دانش آموزان در کلاس های درس می باشد. از جمله عواملی که در زمینه مدیریت آموزشی بر یادگیری دانش آموزان تاثیر گذار است، خلاقیت و نوآوری معلم در مدیریت یادگیری ست. لذا اگر معلمان بتوانند سطح بالاتری از برنامه درسی و مدیریت آموزشی را ببرای دانش آموزان خود ایجاد کنند ، پیشرفت یادگیری آن ها بهبود می یابد. در پژوهش حاضر روشی ارائه شده تا دانش آموزان با توانمندی های بالقوه ی خود بتوانند و هم فکری و مشورت همکلاسی هایشان در پیشبرد اهداف آموزشی نوین تاثیری شگرف داشته باشند. در هر موسسه آموزشی، لازم است مدیریت عملکرد آموزشی در مقابل اهداف جامعه در قالب یک گزارش سالانه ارزیابی شود. به عنوان برآورد سالانه، باید برای ارزیابی موفقیت ها و شکست ها در انتخاب اهداف آموزشی برای بهبود لازم، پیگیر و مستمر و به روز بود. ازاینرو، معلمانی که پتانسیل خود را در ایجاد ظرفیتهای خلاقانه ی دانشآموزان به حداکثر میرسانند باید به منظور هدف توسعه¬ی هر چه بیشتر یادگیری دانشآموزان و رهبری هدفمند، با روش های نوین یاددهی-یادگیری آشنا و مسلط باشند. لذا سرپرستان دانشآموزان برای تسلط محتوای کتاب درسی آنان باید مجموعهای از نتایج را در نظر داشته باشند؛ باید سطح رشد و نمو ورودی دانشآموزان را تحتنظر داشته باشند و یک برنامه¬ی کلی برای شکوفایی خلاقیت دانش آموزان خود بسازند.
آموزش و پرورش نقش موثری در توسعه همه جانبه کشور دارد. با رشد تحقیقات در زمینه تعمق یادگیری، در سال های اخیر در نظام آموزش و پرورش رویکرد مشارکتی دانش آموزان در کلاس های درس می باشد. از جمله عواملی که در زمینه مدیریت آموزشی بر یادگیری دانش آموزان تاثیر گذار است، خلاقیت و نوآوری معلم در مدیریت یادگیری ست. لذا اگر معلمان بتوانند سطح بالاتری از برنامه درسی و مدیریت آموزشی را ببرای دانش آموزان خود ایجاد کنند ، پیشرفت یادگیری آن ها بهبود می یابد. در پژوهش حاضر روشی ارائه شده تا دانش آموزان با توانمندی های بالقوه ی خود بتوانند و هم فکری و مشورت همکلاسی هایشان در پیشبرد اهداف آموزشی نوین تاثیری شگرف داشته باشند. در هر موسسه آموزشی، لازم است مدیریت عملکرد آموزشی در مقابل اهداف جامعه در قالب یک گزارش سالانه ارزیابی شود. به عنوان برآورد سالانه، باید برای ارزیابی موفقیت ها و شکست ها در انتخاب اهداف آموزشی برای بهبود لازم، پیگیر و مستمر و به روز بود. ازاینرو، معلمانی که پتانسیل خود را در ایجاد ظرفیتهای خلاقانه ی دانشآموزان به حداکثر میرسانند باید به منظور هدف توسعه¬ی هر چه بیشتر یادگیری دانشآموزان و رهبری هدفمند، با روش های نوین یاددهی-یادگیری آشنا و مسلط باشند. لذا سرپرستان دانشآموزان برای تسلط محتوای کتاب درسی آنان باید مجموعهای از نتایج را در نظر داشته باشند؛ باید سطح رشد و نمو ورودی دانشآموزان را تحتنظر داشته باشند و یک برنامه¬ی کلی برای شکوفایی خلاقیت دانش آموزان خود بسازند.
کلمات کلیدی :
نوآوری، مدیریت آموزشی، یادگیری مشارکتی، مدیریت یادگیری
نوآوری، مدیریت آموزشی، یادگیری مشارکتی، مدیریت یادگیری
مشاهده مقاله
309
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۵ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۲ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۶ فروردین ۱۴۰۳