دوره 6، شماره 62، مرداد 1402، صفحات 65 - 82
نویسندگان : رضا علم * و آمنه برزگر خاندوزی

چکیده :
افراد مشهور، ورزشکاران و حتی سیاستمداران اغلب به عنوان الگو برای اکثر دانش آموزان تأثیرپذیر شناخته می شوند. اما واقعیت این است که بیرون از خانه خود، یکی از بهترین الگوها در زندگی یک دانش آموز ایستادن در مقابل کلاس درس است. معلمان افرادی هستند که باید به آنها نگاه کرد و از آنها الگوبرداری کرد. این مقاله تلاش می‌کند تا برخی از ویژگی‌ها و مهارت‌های ضروری را کشف کند که به معلمان و دانش‌آموزانی که آموزش می‌دهند کمک می‌کند تا به پتانسیل‌های کامل خود دست یابند، و همچنین برخی ویژگی‌های کلیدی که به معلمان و اثربخشی آموزش کمک می‌کنند. این مقاله همچنین تلاش می‌کند تا ویژگی‌های مدل 3H (سر، قلب و دست‌ها) را در رویکرد آموزشی مؤثر برجسته کند و این نظریه را ارائه می‌کند که ویژگی‌های 3H در ترکیب با طبقه‌بندی بلوم، معلمان مؤثر قرن 21 را تولید خواهد کرد. از این رو، این مقاله سعی در ایجاد آگاهی و کمک به تحول معلمان به سوی تفکر و بینش دارد. معلمان مطمئن و شایسته از این گذشته، معلمان موثر دانش آموزان با استعداد خود را تشویق می کنند تا با تمام پتانسیل های خود عمل کنند. معلمان موثر قرن 21 در بهترین موقعیت برای شکل دادن و تجهیز دانش آموزان به مهارت های مورد نظر قرن 21 هستند.

کلمات کلیدی :
تدریس، طبقه بندی بلوم، رویکرد 3H، معلم موثر، مدیریت کلاس درس


مشاهده مقاله
287
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۵ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ مرداد ۱۴۰۲