بررسی دیدگاه های تدریس خصوصی در درس ریاضی مدارس دخترانه متوسطه پایه نهم ناحیه 4 مشهد
دوره 3، شماره 23، اردیبهشت 99، صفحات 1 - 11
نویسندگان : الیاس عرب محقی * و آیناز عرب محقی
چکیده :
در این تحقیق با هدف بررسی دیدگاه های مختلف در خصوص (تدریس خصوصی) در بین دانش آموزان انجام شد. در پژوهش حاضر روش جمع آوری اطلاعات بر مبنای مطالعات کتابخانه ای و بررسي های ميداني ومشاهدات بوده است. به اين ترتيب که در ابتدا با مطالعه پژوهش های انجام شده در زمينه انواع روش های تدریس خصوصی ساير محققين، اثرات بررسي شده توسط آنها مورد ارزيابي قرار گرفت. مطالعات ما نشان داد که تاکنون هيچ پژوهشي به بررسی دیدگاه های مختلف در خصوص (تدریس خصوصی) نپرداخته است. پس از دستيابي به اطلاعات کافي، بررسي های عملي که شامل انتخاب جامعه آماری مناسب مي باشد آغاز گرديد. برای اين منظور کليه دانش آموزان مدرسه ایثار ، امام رضا ع ، زهره رضوان متوسطه ۱ دخترانه ناحیه ۴ دوره اول متوسطه شهرستان مشهد در سال تحصيلي 97-98 که شامل 150 نفر از دانش آموزان دختر مي باشند؛ به عنوان جامعه آماری انتخاب شد حجم نمونه 108 نفر بود که (در سه دبیرستان مجزا) در دو کلاس 54 نفری مشغول به تحصيل بودند. سپس به صورت تصادفي ساده يكي از کلاس ها به عنوان گروه آزمايش و کلاس ديگر به عنوان گروه کنترل مورد مطالعه قرار گرفت. در اين پژوهش متغير مستقل دیدگاه های مختلف و متغير وابسته تدریس خصوصی بود. در گروه کنترل هيچ گونه روشي اجرا نشد و در گروه آزمایش، در مورد دیدگاه های مختلف در خصوص تدریس خصوصی آزمونی برگزار شد. نتایج بررسی نشان از تغییر معناداری در روش های تدریس در پس آزمون هر دو گروه است.
در این تحقیق با هدف بررسی دیدگاه های مختلف در خصوص (تدریس خصوصی) در بین دانش آموزان انجام شد. در پژوهش حاضر روش جمع آوری اطلاعات بر مبنای مطالعات کتابخانه ای و بررسي های ميداني ومشاهدات بوده است. به اين ترتيب که در ابتدا با مطالعه پژوهش های انجام شده در زمينه انواع روش های تدریس خصوصی ساير محققين، اثرات بررسي شده توسط آنها مورد ارزيابي قرار گرفت. مطالعات ما نشان داد که تاکنون هيچ پژوهشي به بررسی دیدگاه های مختلف در خصوص (تدریس خصوصی) نپرداخته است. پس از دستيابي به اطلاعات کافي، بررسي های عملي که شامل انتخاب جامعه آماری مناسب مي باشد آغاز گرديد. برای اين منظور کليه دانش آموزان مدرسه ایثار ، امام رضا ع ، زهره رضوان متوسطه ۱ دخترانه ناحیه ۴ دوره اول متوسطه شهرستان مشهد در سال تحصيلي 97-98 که شامل 150 نفر از دانش آموزان دختر مي باشند؛ به عنوان جامعه آماری انتخاب شد حجم نمونه 108 نفر بود که (در سه دبیرستان مجزا) در دو کلاس 54 نفری مشغول به تحصيل بودند. سپس به صورت تصادفي ساده يكي از کلاس ها به عنوان گروه آزمايش و کلاس ديگر به عنوان گروه کنترل مورد مطالعه قرار گرفت. در اين پژوهش متغير مستقل دیدگاه های مختلف و متغير وابسته تدریس خصوصی بود. در گروه کنترل هيچ گونه روشي اجرا نشد و در گروه آزمایش، در مورد دیدگاه های مختلف در خصوص تدریس خصوصی آزمونی برگزار شد. نتایج بررسی نشان از تغییر معناداری در روش های تدریس در پس آزمون هر دو گروه است.
کلمات کلیدی :
دانش آموز، معلم خصوصی، تدریس خصوصی
دانش آموز، معلم خصوصی، تدریس خصوصی
مشاهده مقاله
1,008
دانلود
0