دوره 7، شماره 76، مهر 1403، صفحات 13 - 24
نویسندگان : احمد میرزابیگی *

چکیده :
با در نظر گرفتن نقش برجسته دانش‌آموزان در آینده کشور و لزوم ارائه بهترین روش‌های آموزشی روز دنیا به آنان، نیاز است از روش‌های نوین تدریس استفاده شود و پژوهش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و نیاز است در یک مطالعه مروری مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند. لذا این پژوهش طراحی و اجرا شد تا مقالات منتشر شده در زمینه روش‌های نوین تدریس را جمع‌بندی کرده و چالش‌ها و راهکارهای ارائه شده برای آن را ارائه دهد. لذا این پژوهش توصیفی-تحصیلی از نوع کتابخانه‌ای می‌باشد، بعد از سرچ در پایگاه‌های اینترنتی داخلی و خارجی، 80 مقاله یافت شدند و از بین پژوهش‌های صورت گرفته براساس ملاک‌های ورود و خروج 13 جدا، تحلیل و دسته‌بندی شدند. یافته‌ها نشان دادند بیشترین چالش در این زمینه مربوط به کمبود معلم‌های آشنا به این روش‌ها، کمبود تجهیزات و فناوری مورد استفاده، حجم بالای مطالب درسی و نبودن زمان کافی، تعداد زیاد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و مشکلات مدیریتی و کمبود سیاست‌های تشویقی هستند و پیشنهاد می‌گردد با به کارگیری راهکارهای موجود در پژوهش حاضر قدمی کوچک در راستای پیاده‌سازی روش‌های نوین تدریس در مدارس انجام داد.

کلمات کلیدی :
روش‌های نوین تدریس، موانع تدریس، دانش‌آموزان، معلمان


مشاهده مقاله
11
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۰۶ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ پذیرش
۰۳ آبان ۱۴۰۳