مدل 7E: رویکرد آموزشی مؤثر برای آموزش یادگیری
دوره 6، شماره 63، شهریور 1402، صفحات 39 - 51
نویسندگان : رضا علم و حمزه قریشی *
چکیده :
هر مدل 7E که توسط آیزنکرافت (2003) توسعه یافته است، یک مدل آموزشی مبتنی بر تحقیق مبتنی بر نظریه سازه انگاری است. هفت مرحله این مدل چرخه یادگیری مبتنی بر سازهگرایی عبارتند از: استخراج، درگیر کردن، کاوش، توضیح، تفصیل و ارزیابی و گسترش. هدف مقاله حاضر بررسی پیشینه تاریخی مدل 7E سازنده، مراحل مدل چرخه یادگیری 7E، نقش معلم و دانش آموزان در مدل 7E، مزایای مدل 7E یادگیری و پیامدهای استفاده از مدل 7E سازنده است. برای تسهیل آموزش و یادگیری محقق مدل 7E را هم برای معلمان و هم برای دانشآموزان بسیار مؤثر یافته است و توصیه میکند که معلمان باید تشویق شوند تا از مدل چرخه یادگیری 7E در کلاسهای درس خود برای یادگیری-یادگیری مؤثر استفاده کنند.
هر مدل 7E که توسط آیزنکرافت (2003) توسعه یافته است، یک مدل آموزشی مبتنی بر تحقیق مبتنی بر نظریه سازه انگاری است. هفت مرحله این مدل چرخه یادگیری مبتنی بر سازهگرایی عبارتند از: استخراج، درگیر کردن، کاوش، توضیح، تفصیل و ارزیابی و گسترش. هدف مقاله حاضر بررسی پیشینه تاریخی مدل 7E سازنده، مراحل مدل چرخه یادگیری 7E، نقش معلم و دانش آموزان در مدل 7E، مزایای مدل 7E یادگیری و پیامدهای استفاده از مدل 7E سازنده است. برای تسهیل آموزش و یادگیری محقق مدل 7E را هم برای معلمان و هم برای دانشآموزان بسیار مؤثر یافته است و توصیه میکند که معلمان باید تشویق شوند تا از مدل چرخه یادگیری 7E در کلاسهای درس خود برای یادگیری-یادگیری مؤثر استفاده کنند.
کلمات کلیدی :
مدل چرخه یادگیری E7، رویکرد سازنده، آموزش-یادگیری موثر
مدل چرخه یادگیری E7، رویکرد سازنده، آموزش-یادگیری موثر
مشاهده مقاله
282
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۵ شهریور ۱۴۰۲