دوره 4، شماره 37، تیر 1400، صفحات 229 - 242
نویسندگان : میثم منصوری * و مصعب منصوری و محمود منصوری و الهام منصوری

چکیده :
آنچه امروزه در فضای واقعی و مجازی به کثرت مشاهده می‌شود خلاء احترام به بزرگترها و کمک و همکاری با آنها در فعالیت‌های خانه و مدرسه است که حلقه گمشده و پشتیبانی این رفتار، سلام کردن به والدین و اولیای مدرسه می باشد. از سنین نخستین باید کودکان را به تدریج به موضوع احترام به بزرگترها و همکاری و مشارکت با آنها تشویق نماییم بسیار مشاهده شده است که بعضی از دانش‌آموزان همچنان به احترام به بزرگترها و مشارکت و همکاری با آنها اصرار دارند که این نشان از الگوگیری آنها از خانواده است که اگر مورد تشویق و تاکید و سنجش رفتار مستمر در خانواده قرار گیرد، بیشتر تمایل به این رفتار دارند از طرف دیگر لازم است اولیا و مربیان همواره در عملکرد خود ثابت قدم بوده و شخصیتی عاطفی منطقی و محبوب داشته باشند،تا اثرگذاری آنها در ایجاد عادات خوب همچون سلام کردن و مشارکت در فعالیت ها در گذر زمان در کودک ایجاد و تثبیت گردد.یادگیری فرآیندی و اهمیت دادن به موضوع احترام به بزرگتر ها همراه با تجارب خوشایند در کودکان می‌تواند علاقه مندی و عادت به سلام کردن و احترام گذاشتن و همکاری در فعالیتهای منزل و مدرسه را تقویت نماید و پرورش و نهادینه نمودن تفکر احترام به بزرگترها و تحریک احساسات با استفاده از مدل گروه بندی دانش آموزان و استفاده از روش گروه همیار و تشویق دانش آموزان از تجربیات و خاطرات برتر خود در احترام بزرگترها و مشارکت در امورات منزل و مدرسه صحبت می نمایند و اعلام گروه های برتر در این خصوص انجام شود.

کلمات کلیدی :
احترام، سلام کردن، رفتار، دانش آموزان


مشاهده مقاله
345
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ ریوایز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ پذیرش
۲۶ تیر ۱۴۰۰