دوره 6، شماره 60، خرداد 1402، صفحات 14 - 29
نویسندگان : الهه پاشازاده *

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی بین فعالیت های فوق برنامه با سازگاری اجتماعی دانش آموزان متوسطه نظری شهر ماکو است.جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان متوسطه نظری شهر ماکو در سال تحصیلی 1402_1401 و نمونه آماری آن شامل330 دانش آموز بوده که با توجه به جدول مورگان به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند ابزار گردآوری داده ها نیز شامل دو پرسشنامه، سازگاری اجتماعی و پرسشنامه محقق ساخته برنام درسی فعالیت های فوق برنامه (پرسشنامه برنامه درسی فوق برنامه دربردارنده 44 گویه و شامل4مولفه ی بعد علمی و درسی، بعد فرهنگی(فرهنگی، دینی، هنری)، بعد اجتماعی، بعد جسمانی و ورزشی) بوده که روایی آن ها از طریق روایی صوری و محتوایی بررسی شد و پایایی آن ها از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب (74/0) و (85/0) محاسبه و مورد تأیید قرار گرفت. به منظور توصیف و تحلیل داده های گردآوری شده از آمار توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی ( ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه، آزمونt مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه(Anova)، آزمون تعقیبی توکی (Tukey) برای مقایسه دو به دو) استفاده شده است.

کلمات کلیدی :
فعالیت های فوق برنامه، سازگاری اجتماعی، دانش آموزان متوسطه


مشاهده مقاله
355
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۰ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۰۶ فروردین ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۸ خرداد ۱۴۰۲