دوره 5، شماره 55، دی 1401، صفحات 115 - 127
نویسندگان : مریم تقوایی یزدی * و زهرا ادیبی

چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسي و شناسایی نقاط مثبت و منفي بحران كرونا در آموزش مجازي و الكترونيكي دانشگاه ها بوده است. روش تحقیق از نوع کتابخانه ای بود. پس از طرح مسأله، بیان اهمیت و ضرورت مطالعه، به بیان مبانی نظری و پیشینه تحقیقات انجام شده درباره موضوع در داخل و خارج از کشور پرداخته شد. نتایج این تحقیق نشان داد، در دنیای پرتلاطم امروزی با توجه به سیر تحولات آموزش، سیستم آموزشی در حال تغییر و تحول می باشد. با توجه به اهمیت آموزش و کیفیت آن، بسیار حایز اهمیت است که شیوه های آموزش به چه صورت و چگونه خواهد شد و این مهم نیاز به پژوهش های عملی و نظری در این زمینه دارد. یکی از روش های آموزش، آموزش به صورت مجازی و یا از راه دور می باشد که می تواند با تعامل مستقیم و یا غیرمستقیم دانش پذیر باشد. با توجه به این مهم، آموزش به صورت مجازی و به طور خاص نوع غیرتعاملی آن مورد بررسی قرار گرفته شده است و با بررسی آن به خصوص در زمان بحران کرونا و محدودیت های ناشی از آن، شکل جدید آموزش مجازی یعنی بر بستر شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفت و این بستر بسیار مناسب و درخور توجه تشخیص داده شد که می تواند در زمینه های مختلف از این شبکه مجازی جهت آموزش استفاده گردد.

کلمات کلیدی :
بحران کرونا، آموزش مجازی و الکترونیکی، آموزش عالی و دانشگاه ها


مشاهده مقاله
252
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۱ خرداد ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۰۹ شهریور ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ دی ۱۴۰۱