رابطه هوش اجتماعی با ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموز در سند تحول بنیادین
دوره 4، شماره 35، اردیبهشت 1400، صفحات 186 - 200
نویسندگان : سمیه اربابی مقدم ده ارباب * و مریم پیری زیرکوهی و فرنگیز اسفندیار و سارا ملاشاهی
چکیده :
مهمترین هدف مبرهن در همه مکاتب تربیتی این است که افرادی تربیت نمایند که در جامعه بهترین ، رفتارها و کردارهایش را بروز دهد، تعلیم و تربیت هدفی جز تولید انسان در بعد اجتماعی نیست ،بنابراین فصل جدایی انسانها از حیوانات چیزی جز رعایت قوانین و باید ها در زندگی اجتماعی را نمی توان تصور کرد .در این پژوهش که با روش کتابخانه ای اجرا شده است به بررسی تاثیرهوش اجتماعیی در ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین پرداخته ایم که نتایج حاصله نشان داد رابطه و تعاریف مشترک و اهداف برابری فی مابین هوش اجتماعی از منظر روانشناسان با ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین وجود دارد و تاثیر و ارتباط دو سویه در این بررسی به وضوح مشاهده می شود و تولید شهروند اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های تعلیم و تربیت کشورمان است.
مهمترین هدف مبرهن در همه مکاتب تربیتی این است که افرادی تربیت نمایند که در جامعه بهترین ، رفتارها و کردارهایش را بروز دهد، تعلیم و تربیت هدفی جز تولید انسان در بعد اجتماعی نیست ،بنابراین فصل جدایی انسانها از حیوانات چیزی جز رعایت قوانین و باید ها در زندگی اجتماعی را نمی توان تصور کرد .در این پژوهش که با روش کتابخانه ای اجرا شده است به بررسی تاثیرهوش اجتماعیی در ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین پرداخته ایم که نتایج حاصله نشان داد رابطه و تعاریف مشترک و اهداف برابری فی مابین هوش اجتماعی از منظر روانشناسان با ساحت اجتماعی سند تحول بنیادین وجود دارد و تاثیر و ارتباط دو سویه در این بررسی به وضوح مشاهده می شود و تولید شهروند اجتماعی یکی از مهمترین دغدغه های تعلیم و تربیت کشورمان است.
کلمات کلیدی :
هوش اجتماعی، سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت، دانش آموز
هوش اجتماعی، سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت، دانش آموز
مشاهده مقاله
265
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۰ دی ۱۳۹۹
تاریخ ریوایز
۱۵ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ پذیرش
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰