بررسی رابطه نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی در مقطع ابتدایی پایه پنجم دبستان
دوره 4، شماره 41، آبان 1400، صفحات 137 - 129
نویسندگان : فرناز ابهرزنجانی * و آرزو خردمند
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی در مقطع ابتدایی پایه پنجم دبستان می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان شهرستان شیروان در سال تحصیلی 400-1399 تشکیل داده بودند که تعداد 90 نفر از والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای ( فلسفی، 1393)، 2)پرسشنامه آسیب های فضای مجازی (زندوانیان و همکاران، 1392)، 3)پرسشنامه سبک فرزند پروری(حسین پور،1381) استفاده گردید. روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگي و رگرسيون بود. نتايج حاصل از تجزيه وتحليل داده هاي تحقيق، مبين رابطة معنادار ميان نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی بوده است.
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی در مقطع ابتدایی پایه پنجم دبستان می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان شهرستان شیروان در سال تحصیلی 400-1399 تشکیل داده بودند که تعداد 90 نفر از والدین دانش آموزان مقطع پنجم دبستان با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد محقق ساخته سواد رسانه ای ( فلسفی، 1393)، 2)پرسشنامه آسیب های فضای مجازی (زندوانیان و همکاران، 1392)، 3)پرسشنامه سبک فرزند پروری(حسین پور،1381) استفاده گردید. روش تحقیق این پژوهش از نوع همبستگي و رگرسيون بود. نتايج حاصل از تجزيه وتحليل داده هاي تحقيق، مبين رابطة معنادار ميان نقش سواد رسانه ای و سبک فرزندپروری با آسیب های فضای مجازی بوده است.
کلمات کلیدی :
سواد رسانه ای، سبک فرزندپروری، آسیب های فضای مجازی، والدین، دانش آموزان
سواد رسانه ای، سبک فرزندپروری، آسیب های فضای مجازی، والدین، دانش آموزان
مشاهده مقاله
754
دانلود
0