دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 1 - 16
نویسندگان : اسیه قربانی * و زهرا فرهادی پور و علی قاسم پور دهاقانی

چکیده :
اولین گام برای ایجاد هر گونه تحول در برنامه‌ریزی آموزشی که بتواند پاسخ‌گوی تحولات و تغییرات علمی و اقتصادی باشد توجه به کیفیت برنامه‌های درسی و ارزیابی آن است. باتوجه به این امر، پژوهش حاضر به دنبال ارزیابی کیفیت برنامه درسی آموزش های مهارتی رشته کشاورزی؛ مطالعه موردی؛ رشته آموزش و ترویج کشاورزی دانشگاه پیام نور مرکز سمیرم و شهرضا از دیدگاه دانشجویان و اساتید این رشته و ارائه پیشنهادات لازم می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخت با 51 سوال، استفاده گردید. نمونه مورد مطالعه 6 نفر استاد و 37 نفر از دانشجویان دانشگاه های پیام نور مرکز سمیرم و شهرضا، با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، بودند. با استفاده از مقیاس طیف لیکرت به بررسی میزان مطلوبیت کیفیت برنامه درسی از دیدگاه دو گروه مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج حاکی از این بود که دانشجویان و اساتید مورد مطالعه، به ترتیب کیفیت برنامه درسی آموزش های مهارتی را با میانگین 60/2 و 07/3 برآورد کردند که هر دو در سطح نسبتا مطلوب قرار دارند.

کلمات کلیدی :
ارزیابی، کیفیت برنامه درسی، آموزش های مهارتی، رشته کشاورزی، دانشگاه پیام نور مرکز سمیرم وشهرضا


مشاهده مقاله
454
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۳ تیر ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ مهر ۱۴۰۱