عوامل مؤثر بر کاربرد فناوری های نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه دوره اول شهر دماوند
دوره 6، شماره 65، آبان 1402، صفحات 32 - 40
نویسندگان : مریم شیرخانی *
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر شناسایی تاثیر عوامل مؤثر بر کاربرد فناوری های نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه دور اول شهر دماوند بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه دبیران مدارس متوسطه دور اول در سال تحصیلی 94-93 بود که از میان آنها با استفاده از فرمول کوکران 154 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامه فناوری های نوین آموزشی مشهدی محمدی (1391) را تکمیل نمودند. نتایج نشان داد از عوامل مؤثر بر استفاده دبیران از فناوری های نوین آموزشی مدیریت با میانگین (95/3) و تجهیزات با میانگین (43/3) دارای بیشترین تأثیر بوده است.
هدف از پژوهش حاضر شناسایی تاثیر عوامل مؤثر بر کاربرد فناوری های نوین آموزشی توسط دبیران مقطع متوسطه دور اول شهر دماوند بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش پیمایشی توصیفی بود. جامعه آماری شامل کلیه دبیران مدارس متوسطه دور اول در سال تحصیلی 94-93 بود که از میان آنها با استفاده از فرمول کوکران 154 نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامه فناوری های نوین آموزشی مشهدی محمدی (1391) را تکمیل نمودند. نتایج نشان داد از عوامل مؤثر بر استفاده دبیران از فناوری های نوین آموزشی مدیریت با میانگین (95/3) و تجهیزات با میانگین (43/3) دارای بیشترین تأثیر بوده است.
کلمات کلیدی :
فناوری های نوین آموزشی، مدیریت، ارزشیابی، تجهیزات، آموزش
فناوری های نوین آموزشی، مدیریت، ارزشیابی، تجهیزات، آموزش
مشاهده مقاله
226
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۹ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۱۱ تیر ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۹ آبان ۱۴۰۲