دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 324 - 338
نویسندگان : فاطمه شهرکی * و میمنه بلوچ زهی و فاطمه ریگی نژاد زابلی و سمیه سنجرانی

چکیده :
مدرسه‌ها تقریباً در سرتاسر کشور باز شده است اما بسیاری از خانواده‌ها در بازگشت به مدرسه مردد هستند. بر اساس آمار کشوری اکنون فقط 12% دبستان‌ها و دبیرستان‌های دوره اول و همچنین شمار اندکی از دبیرستان‌های دوره دوم در تعطیلی کامل به سر می‌برند با وجود این شمار دانش‌آموزانی که به طور کامل آموزش از راه دور می‌بینند، بسیار افزون‌تر است و بیش از یک سوم دانش‌آموزان مورد مطالعه و حتی گروه بزرگ‌تری از دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان‌ها نیز تمایلی به حضور در مدرسه ندارند. همچنین اکثر دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و صنعتی در خارج از مدرسه‌اند. در این پژهش که از نوع توصیفی است سعی داریم به بررسی علل بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان و تاثیر ذهن آگاهی بر بی علاقگی دانش آموزان در دوران پسا کرونا پرداخته ایم.نتابج پژوهش نشان داد ، ذهن آگهی به عنوان راهکار موثر با ایجاد انگیزش تحصیلی ، بهزیستی روانی، کاهش استرس، پرورش آگاهی پایدار و غیرواکنشی در مورد تجربه‌های درونی (مثل شناختی، عاطفی و حسی) و تجربه‌های بیرونی (مثل اجتماعی و محیطی) می تواند برای علاقه مندی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا مفید واقع شود.

کلمات کلیدی :
ذهن آگهی، بی علاقگی تحصیلی، دانش آموزان، پسا کرونا


مشاهده مقاله
382
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۲ تیر ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ مهر ۱۴۰۱