بررسی تاثیر ذهن آگهی در بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا
دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 324 - 338
نویسندگان : فاطمه شهرکی * و میمنه بلوچ زهی و فاطمه ریگی نژاد زابلی و سمیه سنجرانی
چکیده :
مدرسهها تقریباً در سرتاسر کشور باز شده است اما بسیاری از خانوادهها در بازگشت به مدرسه مردد هستند. بر اساس آمار کشوری اکنون فقط 12% دبستانها و دبیرستانهای دوره اول و همچنین شمار اندکی از دبیرستانهای دوره دوم در تعطیلی کامل به سر میبرند با وجود این شمار دانشآموزانی که به طور کامل آموزش از راه دور میبینند، بسیار افزونتر است و بیش از یک سوم دانشآموزان مورد مطالعه و حتی گروه بزرگتری از دانشآموزان دوره دوم دبیرستانها نیز تمایلی به حضور در مدرسه ندارند. همچنین اکثر دانشآموزان شهرهای بزرگ و صنعتی در خارج از مدرسهاند. در این پژهش که از نوع توصیفی است سعی داریم به بررسی علل بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان و تاثیر ذهن آگاهی بر بی علاقگی دانش آموزان در دوران پسا کرونا پرداخته ایم.نتابج پژوهش نشان داد ، ذهن آگهی به عنوان راهکار موثر با ایجاد انگیزش تحصیلی ، بهزیستی روانی، کاهش استرس، پرورش آگاهی پایدار و غیرواکنشی در مورد تجربههای درونی (مثل شناختی، عاطفی و حسی) و تجربههای بیرونی (مثل اجتماعی و محیطی) می تواند برای علاقه مندی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا مفید واقع شود.
مدرسهها تقریباً در سرتاسر کشور باز شده است اما بسیاری از خانوادهها در بازگشت به مدرسه مردد هستند. بر اساس آمار کشوری اکنون فقط 12% دبستانها و دبیرستانهای دوره اول و همچنین شمار اندکی از دبیرستانهای دوره دوم در تعطیلی کامل به سر میبرند با وجود این شمار دانشآموزانی که به طور کامل آموزش از راه دور میبینند، بسیار افزونتر است و بیش از یک سوم دانشآموزان مورد مطالعه و حتی گروه بزرگتری از دانشآموزان دوره دوم دبیرستانها نیز تمایلی به حضور در مدرسه ندارند. همچنین اکثر دانشآموزان شهرهای بزرگ و صنعتی در خارج از مدرسهاند. در این پژهش که از نوع توصیفی است سعی داریم به بررسی علل بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان و تاثیر ذهن آگاهی بر بی علاقگی دانش آموزان در دوران پسا کرونا پرداخته ایم.نتابج پژوهش نشان داد ، ذهن آگهی به عنوان راهکار موثر با ایجاد انگیزش تحصیلی ، بهزیستی روانی، کاهش استرس، پرورش آگاهی پایدار و غیرواکنشی در مورد تجربههای درونی (مثل شناختی، عاطفی و حسی) و تجربههای بیرونی (مثل اجتماعی و محیطی) می تواند برای علاقه مندی تحصیلی دانش آموزان در دوران پسا کرونا مفید واقع شود.
کلمات کلیدی :
ذهن آگهی، بی علاقگی تحصیلی، دانش آموزان، پسا کرونا
ذهن آگهی، بی علاقگی تحصیلی، دانش آموزان، پسا کرونا
مشاهده مقاله
394
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۳ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۲ تیر ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ مهر ۱۴۰۱