دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 107 - 117
نویسندگان : آمنه آق نژاد * و سیدحسین قاضوی

چکیده :
هدف اصلی در پژوهش حاضر بررسی رابطه بین جو عاطفی خانواده با سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی گنبدکاوس بود، روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی شهر گنبد بوده که به تعداد ۲۴۰۰ نفر می‌باشد. تعداد نمونه بر مبنای جدول کرچسی و مورگان، 360 نفر می‌باشد که با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. و ابزار تحقیق پرسشنامه جو عاطفی خانواده (هیل برن، ۱۹۶۴) و پرسشنامه (حسین چاری و دهقانی‌زاده، ۱۳۹۱) می‌باشد. نتایج مطالعه نشان داد که بین جوعاطفی خانواده و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان رابطه مثبت معنادار وجوددارد. همچنین نتایج مطالعه نشان داد که جوعاطفی خانواده می‌تواند سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان را پیش‌بینی کند.

کلمات کلیدی :
جوعاطفی خانواده، سرزندگی تحصیلی، دانش‌آموزان


مشاهده مقاله
288
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۷ بهمن ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۴ تیر ۱۴۰۲