دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 523 - 534
نویسندگان : امیرحسین مهدی مقدم * و صدیقه مهری و مصطفی ثالث موید

چکیده :
مقاله حاضر به بررسی و اهمیت بازی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی پرداخته است.این مقاله به روش توصیفی -تحلیلی انجام شده است و برای جمع آوری اطلاعات به منابع مکتوب در این زمینه مراجعه شده است. یکی از روش های جدید و نوین آموزش، استفاده از بازی های آموزشی در امر تدریس می باشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی می توان مطالب درسی و آموزشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند. بازی از ضروریات زندگی کودک است و در رشد ذهنی و جسمی کودک تأثیر ويژه‌ای دارد. كودكان معمولا بخشی از اوقات شبانه روز خود را صرف بازی می كنند و از طریق آن به حواس خود مهارت می بخشند و به میزان توانایی و نيز نقاط ضعف خود پی می برند. از طرفی ویژگی ‌های خاص بازی و فواید گوناگون آن در رشد همه جانبه ی قوای ذهنی،جسمی، شخصیتی و اجتماعی کودک باعث شده تا توجه تعداد زیادی از دست اندرکاران تعلیم و تربیت به چگونگی نقش بازی در امر آموزش كودكان معطوف می شـود.

کلمات کلیدی :
بازی، آموزش، یادگیری، کودکان، بازی های رایانه ای.


مشاهده مقاله
1,369
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۶ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۲۱ شهریور ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ مهر ۱۴۰۱