نقش عوامل تأثیرگذار بر مدرسه در سند تحول بنیادین در افق چشمانداز
دوره 3، شماره 25، تیر 99، صفحات 1 - 7
نویسندگان : حمید فرهادی * و سعید شهابی پشتهئی
چکیده :
بشر امروزی برای رویارویی مؤثر با چالشهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی نیازمند تربیتی است که بتواند با شناخت تواناییهای افراد و هدایت آنها در جهت توسعه کامل استعداد خود زمینههای توسعه پایدار را فراهم نماید. سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مهمترین خطمشی در نظام آموزشوپرورش کشور ماست که در راستای سند چشمانداز 1404 برای تحقق ایرانی توسعهیافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهامبخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بینالملل حرکت میکند. از سویی مدرسه به عنوان کانون تربیت و محیط یادگیری رسمی در سند تحول بنیادین مورد توجه جدی است.مدرسه به عنوان نهادی اجتماعی باید دانشآموزان را با چکیده سرمایه فرهنگی آشنا سازد، به طوری که بتوانند این میراث فرهنگی را بشناسند، در آن سهیم شوند و به سهم خود آن را گسترش دهند. ازاینرو مطالعه حاضر که صرفاً یک مطالعه توصیفی تحلیلی- استنباطی است، با استفاده از منابع موجود (سایتها، مجلات، کتابها و ...) باهدف بررسی نقش عوامل تأثیرگذار بر مدرسه در سند تحول بنیادین در افق چشمانداز انجام شد. پژوهش حاضر به اين نکته تأكيد دارد که پیاده سازی و توجه متمرکز درست بر عوامل تأثیرگذار بر مدرسه زمینه تحول را ایجاد خواهد نمود.
بشر امروزی برای رویارویی مؤثر با چالشهای علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی نیازمند تربیتی است که بتواند با شناخت تواناییهای افراد و هدایت آنها در جهت توسعه کامل استعداد خود زمینههای توسعه پایدار را فراهم نماید. سند تحول بنیادین آموزشوپرورش مهمترین خطمشی در نظام آموزشوپرورش کشور ماست که در راستای سند چشمانداز 1404 برای تحقق ایرانی توسعهیافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویت اسلامی و انقلابی، الهامبخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و مؤثر در روابط بینالملل حرکت میکند. از سویی مدرسه به عنوان کانون تربیت و محیط یادگیری رسمی در سند تحول بنیادین مورد توجه جدی است.مدرسه به عنوان نهادی اجتماعی باید دانشآموزان را با چکیده سرمایه فرهنگی آشنا سازد، به طوری که بتوانند این میراث فرهنگی را بشناسند، در آن سهیم شوند و به سهم خود آن را گسترش دهند. ازاینرو مطالعه حاضر که صرفاً یک مطالعه توصیفی تحلیلی- استنباطی است، با استفاده از منابع موجود (سایتها، مجلات، کتابها و ...) باهدف بررسی نقش عوامل تأثیرگذار بر مدرسه در سند تحول بنیادین در افق چشمانداز انجام شد. پژوهش حاضر به اين نکته تأكيد دارد که پیاده سازی و توجه متمرکز درست بر عوامل تأثیرگذار بر مدرسه زمینه تحول را ایجاد خواهد نمود.
کلمات کلیدی :
سند تحول، آموزشوپرورش، توسعهیافتگی تحول بنیادین
سند تحول، آموزشوپرورش، توسعهیافتگی تحول بنیادین
مشاهده مقاله
984
دانلود
0