بررسی عوامل تاثیرگذار در خوش نویسی و بدخطی دانش آموازان
دوره 6، شماره 64، مهر 1402، صفحات 56 - 68
نویسندگان : فاطمه مومنی سروستانی * و صدیقه کریمی اشنی و نسترن حاتمی و اکبر حیاتی و زینب بغم
چکیده :
هدف از این مقاله بررسی دلایل بدخطی در دانش اموزان می باشد که به روش کتابخانه ای انجام گرفته است. علل بد خطی، زشتی و ناخوانایی دست خط را باید در همان سال های اولیه ی تحصیل جُست. شاید بتوان گفت خط خوب می تواند یکی از عوامل موثر در موفقیت درسی و تحصیلی دانش آموزان و از آن مهم تر مجوزی برای ورود آنان به محیط های اجتماعی بزرگتر جدیدتر باشد. علت بدخطی دانش اموزان دلایل مختلفی دارد که شامل: عوامل مربوط به خانواده، عوامل مربوط به معلم و شیوه های آموزشی و تربیتی مدرسه، عوامل مربوط به دانش آموزان می باشد.
هدف از این مقاله بررسی دلایل بدخطی در دانش اموزان می باشد که به روش کتابخانه ای انجام گرفته است. علل بد خطی، زشتی و ناخوانایی دست خط را باید در همان سال های اولیه ی تحصیل جُست. شاید بتوان گفت خط خوب می تواند یکی از عوامل موثر در موفقیت درسی و تحصیلی دانش آموزان و از آن مهم تر مجوزی برای ورود آنان به محیط های اجتماعی بزرگتر جدیدتر باشد. علت بدخطی دانش اموزان دلایل مختلفی دارد که شامل: عوامل مربوط به خانواده، عوامل مربوط به معلم و شیوه های آموزشی و تربیتی مدرسه، عوامل مربوط به دانش آموزان می باشد.
کلمات کلیدی :
بدخطی، دانش آموزان، علل، خانوادگی، آموزشی، روانشنلاختی
بدخطی، دانش آموزان، علل، خانوادگی، آموزشی، روانشنلاختی
مشاهده مقاله
282
دانلود
0
تاریخ دریافت
۰۲ تیر ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۱ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۰۲ آبان ۱۴۰۲