بررسی تاثیر سبک های یادگیری کلب بر عوامل مختلف تربیتی
دوره 4، شماره 39، شهریور 1400، صفحات 47 - 41
نویسندگان : علی معصومی * و خسرو دهاقین و جعفر ابراهیمی
چکیده :
این مقاله در ارتباط با تاثیر سبک های یادگیری بر عوامل مختلف تربیتی می باشد. در این راستا با مطالعه تحقیق های مختلف در این زمینه به صورت مروری و به روش کتابخانه ای نتایج ذیل به دست آموده است : شناسایی سبکهای یادگیری یکی از راههای کمک به یک فرآیند تدریس کارآمدتر است و به معلمان کمک میکند تا یک استراتژی تدریس موثر را انتخاب کنند. سبک یادگیری دانش آموزان به عنوان یکی از عوامل موثر در یادگیری و پیشرفت تحصیلی همواره مورد توجه بودهاست. با شناسایی سبک یادگیری و میزان خلاقیت افراد، هر سبک میتواند روش تدریس مناسب تری باشد که توسط معلمان پذیرفته میشود و همچنین روش درست تری برای یادگیری توسط یادگیرندگان است. نتایج نشان میدهد که تفاوت معناداری بین خلاقیت دانش آموزان با سبکهای یادگیری واگرا و جذبکننده وجود دارد. سبک های یادگیری دانشجویان شاخه های مختلف نیز متفاوت است.
این مقاله در ارتباط با تاثیر سبک های یادگیری بر عوامل مختلف تربیتی می باشد. در این راستا با مطالعه تحقیق های مختلف در این زمینه به صورت مروری و به روش کتابخانه ای نتایج ذیل به دست آموده است : شناسایی سبکهای یادگیری یکی از راههای کمک به یک فرآیند تدریس کارآمدتر است و به معلمان کمک میکند تا یک استراتژی تدریس موثر را انتخاب کنند. سبک یادگیری دانش آموزان به عنوان یکی از عوامل موثر در یادگیری و پیشرفت تحصیلی همواره مورد توجه بودهاست. با شناسایی سبک یادگیری و میزان خلاقیت افراد، هر سبک میتواند روش تدریس مناسب تری باشد که توسط معلمان پذیرفته میشود و همچنین روش درست تری برای یادگیری توسط یادگیرندگان است. نتایج نشان میدهد که تفاوت معناداری بین خلاقیت دانش آموزان با سبکهای یادگیری واگرا و جذبکننده وجود دارد. سبک های یادگیری دانشجویان شاخه های مختلف نیز متفاوت است.
کلمات کلیدی :
سبک یادگیری، کلب، عوامل تربیتی
سبک یادگیری، کلب، عوامل تربیتی
مشاهده مقاله
678
دانلود
0