دوره 5، شماره 50، مرداد 1401، صفحات 289 - 309
نویسندگان : منیره میر * و اله داد میر و حمیدرضا شیبک و علیرضا شیبک

چکیده :
مهارت های نوشتاری از مهمترین مهارت های آموزش داده شده به دانش آموزان در دوره ابتدایی است و مهمترین ابزار در دوره های ابتدایی برای تمرین و تمرکز بر مهارت نوشتن همانا املاء گرفتن است ، املاء می تواند ضمن تقویت مهارت نوشتاری با بکارگیری حواس پنجگانه برای تقویت حافظه دیداری و شنیداری و... مفید باشد.در این پژوهش به بررسی اختلال املاء در بین دانش آموزان دختر و پسر مدارس مختلط دوره اول منطقه نصرت آباد پرداخته که تعداد 70 نفر از دانش آموزان با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند ، در این پژوهش نمرات املاء نوبت دوم 35 نفر از دانش آموزان پسر و 35 نفر از دانش آموزان دختر با یکدیگر مقایسه تا میزان اختلال املاء در این دانش آموزان استخراج و با هم مقایسه گردد.یافته های پژوهش نشان داد اختلال املاء در دانش آموزان پسر تفاوت معنی داری با دانش آموزان دختر داشت.

کلمات کلیدی :
مهارت نوشتاری، اختلال، املاء، ابتدایی


مشاهده مقاله
318
دانلود
0
تاریخ دریافت
۱۹ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ ریوایز
۱۴ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۳ مرداد ۱۴۰۱