بررسی تاثیر تکنیک های افزایش اعتماد به نفس در کاهش اختلال خود زشت انگاری دانش آموزان دختر
دوره 5، شماره 52، مهر 1401، صفحات 358 - 380
نویسندگان : مجتبی درودگر شهری * و الهام ساجی
چکیده :
اختلال بد شکلی بدن یا خود زشت انگاری از اختلالات رایج خصوصا در دوران بلوغ و نوجوانی به وضوح دیده می شود.اختلال بد شکلی بدن در دانش آموزان دختر می تواند ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی ثانویه باشد.مهمترین عامل در ایجاد اختلال بد شکلی بدن یا خود زشت انگاری اعتماد به نفس پایین در دوران کودکی و نوجوانی است.در این پژوهش سعی داریم با استفاده از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس دردانش آموزان ابتدایی دخترانه شهر میر جاوه در کاهش اختلال خود زشت انگاری بپردازیم.برای دریافت اطلاعات اختلال بدشکلی بدن از پرسشنامه بدشکلی بدن استفاده نمودیم یافته های پژوهش نشان داد استفاده از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس می تواند اثرات اختلال بدشکلی بدن در دانش آموزان را کاهش دهد.
اختلال بد شکلی بدن یا خود زشت انگاری از اختلالات رایج خصوصا در دوران بلوغ و نوجوانی به وضوح دیده می شود.اختلال بد شکلی بدن در دانش آموزان دختر می تواند ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی ثانویه باشد.مهمترین عامل در ایجاد اختلال بد شکلی بدن یا خود زشت انگاری اعتماد به نفس پایین در دوران کودکی و نوجوانی است.در این پژوهش سعی داریم با استفاده از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس دردانش آموزان ابتدایی دخترانه شهر میر جاوه در کاهش اختلال خود زشت انگاری بپردازیم.برای دریافت اطلاعات اختلال بدشکلی بدن از پرسشنامه بدشکلی بدن استفاده نمودیم یافته های پژوهش نشان داد استفاده از تکنیک های افزایش اعتماد به نفس می تواند اثرات اختلال بدشکلی بدن در دانش آموزان را کاهش دهد.
کلمات کلیدی :
اختلال بد شکلی بدن، خود زشت انگاری، دانش آموزان
اختلال بد شکلی بدن، خود زشت انگاری، دانش آموزان
مشاهده مقاله
437
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۹ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ ریوایز
۱۷ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ پذیرش
۲۹ مهر ۱۴۰۱