دوره 6، شماره 64، مهر 1402، صفحات 69 - 102
نویسندگان : مسعود نیک پروری * و طاهره ایرانی و صدیقه کریمی اشنی و سیده زهرا حسینی پور و اعظم اله کرم تاجدی

چکیده :
هدف از این مقاله بررسی اهمیت روش های تدریس مورد استفاده معلم و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان است. يكي از مهمترين مباحث تعليم و تربيت و در عين حال يكي از مشكل ترين مفاهيم براي تعريف كردن «يادگيري» مي باشد. يادگيري اساس رفتار افراد را تشكيل مي دهد. از طريق يادگيري فرد با محيط خود آشنا مي شود، روي محيط تأثير مي گذارد و گاهي باعث ايجاد تغييرات مثبت و سازنده در محيط مي شود. بنابراين قسمت عمده ي رفتار آدمي آموختني است. فرد انسان سخن گفتن، محبت كردن، ارتباط برقرار كردن با ديگران و حتي انديشيدن را ياد مي گيرد. شناختن خود و جهان خارج نيز از طريق يادگيري امكان دارد. رشد قوه تفكر با طرز حل مسئله امري است كه به تدريج و در سايه ي يادگيري در افراد به وجود مي آيد: توجه به اصول يادگيري و بررسي علل عدم توانايي دانش آموز در يادگيري، ارائه بهترين راهكار جهت جبران ناتوانايي ها شرط اساسي موفقيت در فعاليتهاي آموزشي مي باشد.جهت گيري معلمان و مديران درباره ي يادگيري در طرز كار و تصميم گيري آنها تأثير فراوان دارد، معلماني كه اصول و مباني يادگيري را درست تشخيص نمي دهند بهتر مي توانند در تعليم و تربيت افراد اقدام كنند و از تعداد دانش آموزان در معرض شكست بكاهند.

کلمات کلیدی :
تدریس، تاثیر، الگو، یادگیری


مشاهده مقاله
172
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۲ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۰۴ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۰۲ آبان ۱۴۰۲