دوره 6، شماره 61، تیر 1402، صفحات 94 - 106
نویسندگان : زینب رمضانی گرمی *

چکیده :
امروزه، مهمترین دغدغه نظام آموزش و پرورش یک کشور، ایجاد بستري مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه هاي فکري در جامعه اطلاعاتی و دانایی محور میباشد. از این رو، نظام آموزشی را زمانی میتوان کارآمد و موفق دانست که عملکرد تحصیلی دانش آموزان آن در دوره های مختلف دارای بیشترین و بالاترین رقم باشد. همه پیشرفتها و سیر صعودی بشر امروزی به نحوی به یادگیری وی مربوط می شود. این بدان معناست که انسان از طریق یادگیری ، رشد فکری می یابد و از طرفی خود یادگیری نیز از رشد فکری تأثیر می پذیرد . پژوهش حاضر با هدف بررسی سبک های یادگیری ، ویژگی های شخصیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان و به روش توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است . یافته های پژوهش حاکی از آن است که بررسی و جستجو در بین روش ها و سبک های مختلف یادگیری در کنار توجه به ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و تحلیل ارتباط آن با عملکرد تحصیلی آنها ، منجر به ایجاد یادگیری مطلوب و پایدار در دانش آموزان می گردد .

کلمات کلیدی :
شخصیت، عملکرد تحصیلی، سبک یادگیری، دانش آموزان


مشاهده مقاله
182
دانلود
0
تاریخ دریافت
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
تاریخ ریوایز
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ پذیرش
۲۴ تیر ۱۴۰۲